سنگ الکساندریت اصل + خواص الکساندریت
نوشته شده توسط : نقره جات

سنگ الکساندریت اصل گونهی نگین زمرد است که یک جواهر خیلی نادر میباشد، و به اسم های تساراستون یا سزاراستون هم اسم گذاری می گردد. تاریخ همان سنگ الکساندریت اصل مورد بحث می باشد و به دوره پادشاهی کشور روسیه برمی شود. نقل می باشد که اسم همین سنگ از اسم تزار روسیه، الکساندر دوم نشات گرفته، اما همین نگین الکساندر توسط یک معدن کار اهل فنلاند کشف شده هست
یکی از گوهر های کمیاب که در زمره گوهر های جواهری قرار دارد، سنگ الکساندریت اصلی محسوب می گردد. همین نگین گران قیمت نمونهی کریزوبیل هست که در یک گروه معدنی مستقل از گروه بریل طبقه بندی گردیده میباشد. زمان پیدایش همان گونه نگین به زمان پادشاهی روسیه برمی شود که همین موضوع اسم همان نگین را تحت اثر هم قرار داده میباشد و به گوهر تزار روسیه، الکساندر دوم اسم گذاری گشت. اولین بار یکی از معدنکاران نامدار فنلاندی در سال ۱۸۳۴ همین نگین را در معادن زمرد منطقه اورال روسیه کشف نمود که در آغاز تصور می نمود که زمرد هست ولی بعدها از آن به عنوان نوع ای کروم دار با قابلیت تغییر رنگ یاد گردیده هستهمینطور در تاریخ، زمان کشف سنگ الکساندریت اصل را با رسیدن تزار آتی به سن قانونی همزمان می فهمند و با دقت به تغییر رنگ همان نگین، آن را به عنوان جواهر سنتی تزار شاهی روسیه اسم نهادند. https://sharafonline.ir/blog/alexandrite/

الکساندریت اصل

هنگامی که Nordenskiold برای اولین بار در ۱۸۳۴ الکساندریت را کشف نمود، در در آغاز تصور می گردید که زمرد باشد، چون در معادن زمرد واقع در منطقه اورال روسیه در نزدیکی رودخانه توکووایا کشف گردیده بود؛ همین نوع بعد ها به عنوان نمونه شامل کروم با قابلیت تغییر رنگ شناخته گشت. افسانه ها حاکی از همان میباشد که کشف الکساندریت با رسیدن تزار آتی به سن قانونی همزمان گردیده بود؛ به ناچار همان نگین با رنگ های تغییرپذیر سرخ فام و سبز باید به عنوان گوهر جواهر تشریفاتی تزار پادشاهی روسیه به رسمیت شناخته می گشت.

قیمت سنگ الکساندریت اصل

از موارد خیلی برجسته در انتخاب قیمت سنگ الکساندریت اصل درجه تغییر رنگ و وضوح همان سنگ میباشد. عواملی مانند وزن و تراش کاری انجام گشته و محل استخراج می تواند بر قیمت سنگ الکساندریت نوع اصل هفت رنگ تاثیراتی بگذارد. بطور کلی نمیتوان در مورد قیمت سنگ الکساندریت دقیق نظر داد و علاوه بر موارد ذکر گردیده در بالا مواردی همچون درجه ابعاد بزرگی یا کوچکی و درجه تقاضا و کمیابی آن میتواند قیمت نگین الکساندریت اصل را انتخاب کند. درجه وضوح تغییر رنگ هم بر ارزش الکساندریت اصل تاثیرگذار می باشد.

الکساندریت اصل

الکساندریت اصل

خواص سنگ الکساندریت اصل

خواص سنگ الکساندریت alexandrite اصل گذاشتن همان گوهر روی چاکراه قلب در هر روز ناراحتی قلب را زدوده و از لخته گشتن خون جلوگیری می کند. 
برای قوی کردن دستگاه هاضمه بدن به ویژه هضم غذا و رفع یبوست و سم زدایی از کبد کارآمد می باشد. 
خواص سنگ الکساندریت اصل برای رفع مریضی های پوستی، اگزما، اکنه و فضاش های صورت اثر گذار هست و حتی توصیه گردیده محدوده ای الکساندریت را برای چند ساعت در آب گذاشته و پوست های حساس را با آن شست و گرد دهند. 
همان گوهر باعث میلاد مجدد بشر می شود و موجب ایجاد انگیزه برای تغییر عالمی معنوی انسان است و همینطور خلاقبت و معرفت بشر را زیاد شدن می دهد. همان گوهر رابطه محکم با بخش ها بالاتر از منابع انرژی است و نحوه رابطهی بشر را به قلمروهای پر انرژی تر باز می نماید. 
همینطور همین گوهر موجب زیاد شدن معرفت از خواص سنگ الکساندریت اصل عشق داخلی و دستیابی به حافظه طبیعت می گردد. از خاصیت ها الکساندریت همین میباشد که به عنوان سنگ متعادل نماینده عملکرد مغز و محرک غدد پینه آل و تفی مورد به کار گیری قرار می گیرد. 
دیدن همان گوهر در خواب به معنای تقابل و توسعه است. انرژی ِ شکل کریستالی و بدون تراش آن موجب تجلی هنر در آدمیزاد می شود و همان یکی از خواص نگین انگشتری که تغییر رنگ میدهد می باشد. به عنوان اولین خصوصیت از خواص سنگ الکساندریت میتوان گفت که همان نگین برای قوی کردن دستگاه هاضمه بدن به ویژه هضم غذا و رفع یبوست خیلی مثمر ثمر هست.

 





:: بازدید از این مطلب : 252
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: